Knuden, Elevrådet på Dalgasskolen

Elevrådet på Dalgasskolen hedder Knuden

Knuden består af 2 demokratisk valgte elever fra 3.a, 3.b, 4.a, 4.b, 5.a, 5.b, 6.a og 6.b - dvs. 16 elever i alt. Desuden er der tilknyttet en voksen, som står for mødeindkaldelse og referat fra møderne.

Fra elevrådet er der valgt en repræsentant til skolebestyrelsen.

Der afholdes Knudemøde ca. 1 gang om måneden, og på disse møder kan elevrådsrepræsentanterne komme med ideer og forslag til skolens dagligdag. Det kan være om skolens regler, frikvarters-aktiviteter m.m.

Knuden arranger hvert år en fest for alle elever i 4. – 6. klasse, hvor elevrepræsentanterne sørger for invitation, pyntning, salg af varer og underholdning.

Det er også Knuden, der sørger for fordeling af aktiviteter på multibanen og i caféområdet.

Endvidere står Knuden for salg af nedenstående til eleverne fra 3. – 6. kl. i pauserne :

Knudeboden.

Knudeboden er åben for 3.-6 årgang i pauserne mandag til torsdag.

Der er ingen salg i skemafri uger og på skemafri dage.

De elever, der står i Knudeboden, må købe til sig selv først, ikke til andre.

Man kan kun købe til sig selv. Ikke til små søskende.

Køkultur: man kan ikke give plads til andre, foran/bagved.

Man skal helst have aftalte penge. Hvis ikke der kan gives tilbage, kan man ikke købe.

Der kan købes: juice, frugt, rosiner, boller, ostehaps, gulerødder, mûslibar og frugtstænger.

Med venlig hilsen Knuderådet.